Hero image
Foto:

Välkommen till Narkolepsiföreningens Familjeträff 2017!

Helgen den 17-19 nov träffas vi på Strömstad SPA i norra Bohuslän för årets Familjeträff.

Det blir ett fullspäckat program där vi erbjuder någonting för alla.

Representanter för Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och Kammarkollegiet kommer till mötet.

Precis som förra året, blir det möjligt att träffa advokatfirman Wikner för ett enskilt möte. I år kommer de som önskar att få 15 minuter/person. OBS!! Vi kommer inte kunna erbjuda er att träffa den advokat som företräder er, det blir slumpen som avgör vem av byråns advokater ni kommer att träffa. Anmälan för att träffa advokatfirman Wikner kommer göras i anmälningsformuläret.

Förutom huvudprogrammet kommer vi arrangera ett antal parallella föreläsningar.

Advokatfirman Wikner kommer informera om hur Försäkringskassa och Läkemedelsförsäkring hänger ihop. De kommer berätta om varför det är viktigt att överklaga beslut hos Försäkringskassan om man inte är nöjd, samt hur det går till.
För våra vuxna huvudmedlemmar kommer vi erbjuda workshops som behandlar olika aktuella ämnen i vardagen. Det kommer bl.a. pratas om föräldraskap/familjeliv, arbete, högskolestudier mm.
Det blir även möjligt att lära sig hur man maximerar sin hjärnkapacitet dvs förmågan att ta till sig information effektivt och på så sätt underlätta studier och arbete.

Forskningsgruppen håller på att sätta ihop ett program med en uppdatering av forskningsläget och vi kommer även få ta del av erfarenheterna av Narkolepsicentrum i Göteborg.

Det blir en uppdatering om var vi står med våra "lokala organisationer", samtidigt kommer det bli möjligt att hålla ett lokalt möte på plats.

För ungdomarna upp till 16 år kommer Fryshuset Göteborg anordna en lång rad aktiviteter och upptåg. Det kommer att kombineras med olika gruppövningar ihop med personal från Ågrenska.

Dessutom kommer det finnas tid och möjlighet att lära känna nya människor och träffa gamla vänner under fantastiskt trevliga former. Vi utlovar ett digert och spännande program.

Vidare behöver vi volontärshjälp för att kunna ge våra 500 besökare en så bra service som möjligt under vistelsen. Info och möjlighet att anmäla sig finns i anmälningsformuläret.

Önskar du eller någon i familjen boka SPA behandling under vistelsen uppmanas du ta kontakt med Strömstad SPA

För dig/er som tänker åka tåg kommer det gå transferbussar från Göteborg. SJ lämnar 10% rabatt på resorna för föreningens medlemmar i samband med familjeträffen. För att få denna rabatt måsta man klicka på länken nedan och beställa resan den vägen. Mer info om transfern finns i anmälan.

För att få delta på familjeträffen ska medlemsavgift för år 2017 vara betald.

Sista anmälningsdagen är onsdagen den 11 okt 2017

Missa inte höstens roligaste och mest energigivande helg!

Klicka här för att anmäla dig och din familj till träffen.